Koniec treści
Centrum Zaawansowanych Materiałów i Inżynierii Procesów Wytwarzania
  • Strona Główna
  • Film promocyjny
  • Aktualności
  • Usługi badawcze
    • Informacje ogólne
    • Badania
      • Kierunki
      • Zakres badań
    • Infrastruktura
      • Laboratoria
      • Sprzęt
    • Regulamin
  • Rezultaty projektu
    • Projekty badawcze
    • Projekty B+R
    • Projekty europejskie
    • Produkty i technologie (do wdrożenia)
    • Publikacje naukowe
    • Rozprawy doktorskie
    • Współpraca z przedsiębiorcami
    • Zgłoszenia patentowe i patenty
  • Zespół
  • Rada Centrum
  • Kontakt
  • Deklaracja dostępności
  • Toggle website search
Menu Zamknij
  • Strona Główna
  • Film promocyjny
  • Aktualności
  • Usługi badawcze
    • Informacje ogólne
    • Badania
      • Kierunki
      • Zakres badań
    • Infrastruktura
      • Laboratoria
      • Sprzęt
    • Regulamin
  • Rezultaty projektu
    • Projekty badawcze
    • Projekty B+R
    • Projekty europejskie
    • Produkty i technologie (do wdrożenia)
    • Publikacje naukowe
    • Rozprawy doktorskie
    • Współpraca z przedsiębiorcami
    • Zgłoszenia patentowe i patenty
  • Zespół
  • Rada Centrum
  • Kontakt
  • Deklaracja dostępności
  • Toggle website search

Projekty B+R

  1. Strona Główna>
  2. Projekty B+R
Uzyskane projekty
Złożone projekty
Uzyskane projekty

BioFireGuard – innowacyjna biokompozytowa bariera ochronna przy zapłonie ogniw elektrycznych w bateriach litowo-jonowych o wysokiej pojemności

  • Czas trwania projektu: 02.01.2025 – 30.06.2027

Cel projektu:

Celem projektu jest opracowanie nowoczesnego, lekkiego biokompozytu o wyjątkowych właściwościach termoizolacyjnych, który znajdzie zastosowanie w miejscach wymagających ochrony przed wysoką temperaturą, w tym podczas pożarów. Pierwszym obszarem wykorzystania nowego materiału będzie stworzenie osłony kompozytowej dla baterii litowo-jonowych montowanych na dachach elektrycznych autobusów. Osłona ta skutecznie oddzieli baterię od przestrzeni pasażerskiej, zapewniając dodatkowe zabezpieczenie w przypadku pożaru i umożliwiając sprawną ewakuację podróżnych.

Parametry innowacyjnego biokompozytu BIOFIREGUARD:

  • Odporność na ekstremalne temperatury – wytrzymuje do 1000°C przez 15 minut, zapewniając ochronę w krytycznych sytuacjach.
  • Ultralekka konstrukcja – waży zaledwie 6 kg/m², co spełnia surowe wymagania sektora transportowego.
  • Ekologiczne rozwiązanie – w 100% wykonany z naturalnych surowców, eliminując potrzebę stosowania materiałów pochodzenia kopalnego.

Efekty realizacji projektu

Wprowadzenie biokompozytu BIOFIREGUARD pozwoli na znaczące zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie publicznym, redukując ryzyko rozprzestrzeniania się pożarów w pojazdach elektrycznych. Jednocześnie materiał ten przyczyni się do ochrony środowiska, zastępując konwencjonalne rozwiązania bardziej zrównoważoną alternatywą.

Grupy docelowe

Nowy biokompozyt będzie szczególnie istotny dla:

  • Producentów autobusów elektrycznych i pojazdów użytkowych
  • Operatorów transportu publicznego dbających o bezpieczeństwo pasażerów
  • Branży motoryzacyjnej i sektora e-mobility poszukujących innowacyjnych rozwiązań materiałowych.
  • Wszystkim ludziom korzystającym z transportu publicznego zwiększając ich bezpieczeństwo.

BIOFIREGUARD to krok w stronę bezpieczniejszego i bardziej ekologicznego transportu przyszłości!

Konsorcjum: TC3 (Lider) oraz Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie (Partner)

  • Całkowita wartość projektu: 4 194 765,91 zł
  • Wysokość dofinansowania: 3 163 243,19 zł

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027.

High Energy Density Asymmetric hybrid supercapacitors for applications in consumer goods and electrification

  • Kierownik: dr hab. Xuecheng Chen, prof. ZUT
  • Źródło finansowania: Horizon Europe – HORIZON-CL-4
  • Więcej informacji na stronie
Złożone projekty

Opracowanie i wdrożenie technologii sanityzacji gnojowicy świńskiej i przetworzenia jej na płynny nawóz

  • Kierownik projektu: dr hab. inż. Anna Głowacka, prof. ZUT (WBiIŚ ZUT) i prof. dr hab. inż. Rafał Rakoczy
  • Instytucja finansująca: NCBiR
  • Nazwa programu: Ścieżka SMART
  • Wnioskowana kwota projektu: 3 6161 135 zł
Opracowanie koncepcji i wdrożenie zintegrowanego systemu do produkcji szerokiego zakresu frakcji biowęgla i kondensatu parogazu jako prekursora do wytwarzania płynnego dymu wędzarniczego
  • Kierownik projektu: dr hab. inż. Robert Stanisław Pełech, prof. ZUT
  • Instytucja finansująca: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
  • Nazwa programu: Doktorat Wdrożeniowy (edycja 8)
  • Wnioskowana kwota projektu: 300 000 zł
Fotoutwardzalne żywice o podwyższonej odporności termicznej do produkcji prototypowych form wtryskowych metodą SLA
  • Kierownik projektu: dr hab. inż. Agnieszka Kowalczyk, prof. ZUT
  • Instytucja finansująca: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
  • Nazwa programu: Doktorat Wdrożeniowy (edycja 8)
  • Wnioskowana kwota projektu: 300 000 zł
Wodorowe magazyny energii do obiegu zamkniętego z samoprzylepnych ciągłych taśm kompozytowych (InnoTape)
  • Kierownik projektu: dr hab. inż. Agnieszka Kowalczyk, prof. ZUT
  • Instytucja finansująca: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej
  • Nazwa programu: FENG/ Team Net
  • Wnioskowana kwota projektu: 8 378 428,37 zł
Nowa i ekologicznie zrównoważona koncepcja technologii lakierów samochodowych (UVEkoKlar)
  • Kierownik projektu: dr hab. inż. Agnieszka Kowalczyk, prof. ZUT
  • Instytucja finansująca: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej
  • Nazwa programu: FENG/ First Team
  • Wnioskowana kwota projektu: 3 478 359,91 zł
Opracowanie i wdrożenie technologii sanityzacji oraz przetworzenia gnojowicy świńskiej na płynny nawóz mineralno-organiczny
  • Kierownik projektu: dr hab. inż. Anna Głowacka, prof. ZUT (WBiIŚ ZUT) i prof. dr hab. inż. Rafał Rakoczy
  • Instytucja finansująca: Urząd Marszałkowski WZP
  • Nazwa programu: FEPZ, działanie 1.1
  • Wnioskowana kwota projektu: 1 015  037,5 zł
Opracowanie i wdrożenie do produkcji innowacyjnej farby zolowo-krzemianowej o właściwościach fotokatalitycznych
  • Kierownik projektu: dr hab. inż. Ewelina Kusiak-Nejman, prof. ZUT
  • Instytucja finansująca: Urząd Marszałkowski WZP
  • Nazwa programu: FEPZ, działanie 1.1
  • Wnioskowana kwota projektu:
 
 
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia dostępności

Narzędzia dostępności

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Pomniejsz tekstPomniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywuNegatywu
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone odnośnikiPodkreślone odnośniki
  • Czytelny krój pismaCzytelny krój pisma
  • Resetuj Resetuj